Müügitingimused
I. Tingimuste kohaldamine
1.1. Tingimusi kohaldatakse üldtingimustena kõikidele Reisiteenustele, mida vahendab Travely Reisibüroo OÜ(registrikood 16392189, aadress Kai tn 1, 10111 Tallinn, edaspidi Travely).
1.2. Travely ei osuta Reisiteenuseid iseseisvalt reisikorraldajana, vaid tegutseb teiste Teenusepakkujate teenuste vahendajana (agent). Seetõttu kohaldatakse kõikidele Reisiteenustele, mille teeb Klientidele kättesaadavaks Travely, lisaks ka selle Teenusepakkuja lepingutingimusi, kes vastavat teenust kliendile osutab. Nimetatud lepingutingimused kuvatakse Kliendile enne reisilepingu sõlmimist.
1.3. Kui teatud reisiteenusele kehtivad Travely eritingimused, siis kohaldatakse lisaks Tingimustele ka vastavaid eritingimusi. Vastuolude korral Tingimuste ja eritingimuste vahel, kehtivad eritingimused.
1.4. Tingimuste lisana kehtib alati ka Travely hinnakiri.
1.5. Müüjal on õigus ühepoolselt Tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused internetiaadressil link. Kui Klient kinnitas Tellimuse enne Tingimuste muudatuste jõustumist, kohaldatakse Kliendi ja Travely õigussuhtele Tellimuse esitamise ajal kehtinud Tingimusi.
1.6. Kliendil on võimalik enne Tellimuse kinnitamist Tingimused salvestada, printida ja vajaduse korral taasesitada. Klient nõustub Tellimuse kinnitamisel ja makse sooritamisel Tingimustes sätestatuga.
2. Mõisted
2.1. Tingimustes kasutatakse mõisteid ja lühendeid järgnevas tähenduses:
2.1.1. Travely – agent, kes vahendab teiste reisikorraldajate ja reisiteenuse osutajate teenuseid.
2.1.2. Tingimused – käesolevad Travely üldtingimustena kohalduvad müügitingimused;
2.1.3. Teenusepakkuja – reisikorraldaja või reisteenuse osutaja, kelle reisiteenuseid Travely vahendab;
2.1.4. Reisiteenus – Reisipaketid ja üksikud reisiteenused, käesolevate Tingimuste tähenduses ka majutusteenus;
2.1.5. Klient – füüsiline või juriidiline isik, kes esitab või on esitanud Travelyle Reisiteenuse Tellimuse;
2.1.6. Tarbija – füüsilisest isikust Klient, kes ei tegutse Reisiteenuse tellimisel oma majandus- ja kutsetegevuses;
2.1.7. Tellimus – Kliendi poolt Travely broneerimissüsteemis kinnitatud Reisiteenuse ostu tahteavaldus;
2.1.8. Tellimuskinnitus – Travely poolt vastuseks Kliendi Tellimusele saadetav dokument, mis kinnitabReisilepingu sõlmimist Kliendi ja Teenusepakkuja vahel;
2.1.9. Broneerimiskeskkond – Travely online-broneerimiskeskkond, mille kaudu Klient saab valida sobiva Reisiteenuse, iseseisvalt vormistada Reisiteenuse Tellimuse, tasuda Reisiteenuse eest ning mille kaudu toimub Kliendile Tellimuskinnituse väljastamine;
2.1.10. Reisileping - Travely vahendusel Teenuseosutaja ja Kliendi vahel sõlmitud või sõlmitav leping, millealusel Teenuseosutaja osutab Kliendile Reisiteenust Teenuseosutaja lepingutingimuste alusel ja Klient võtab täita Teenuseosutaja lepingutingimused.
3. Reisilepingu sõlmimine
3.1.1. Travely müüb reisiteenuseid läbi Broneerimiskeskkonna link.
3.1.2. Reisiteenuse tellimiseks tuleb Kliendil teha Broneerimiskeskkonnas Reisiteenuse valik vastavalt Broneerimiskeskkonnas etteantud valikuvõimalustele ning suunduma makseteostusele. Tellimusi saab Broneerimiskeskkonnas teha kas kasutajana sisse logides või külalisena. Travely palub Kliendil enne Tellimuse esitamist tutvuda põhjalikult Teenusepakkujate lepingutingimustega, sihtriiki sisenemise reeglitega (sh viisa-, reisidokumendi ja tervisenõuetega) ning vajadusel konsulteerida Travely reisikonsultandiga.
3.1.3. Klient maksab Reisiteenuse arve, kasutades Broneerimiskeskkonnas pakutud maksevõimalusi. Maksevõimalusteks on: pangalingi maksed (Klix.app kaudu), Apple Pay.
3.1.4. Klient kontrollib enne arve tasumist, et Tellimuses toodud andmed vastavad Kliendi tegelikule soovilening et kõikide reisijate andmed on esitatud korrektselt. Eelkõige tuleb Kliendil enne arve tasumist kontrollida reisijate nimede ja teiste andmete, reisi sihtkoha valiku, kuupäevade ja teiste oluliste andmete õigsust. Tähtis on kontrollida, et reisijate andmed ühtiks nende reisidokumendi andmetega.
3.1.5. Klient kinnitab arve tasumisega, et on tutvunud ning nõustub Travely Tingimustega ja Teenusepakkuja lepingutingimustega, samuti sihtriiki sisenemise tingimuste, sh viisa-, reisidokumendi- ja tervisenõuetega. Samuti kinnitab Klient, et Tellimuses toodud Reisiteenuse ja reisijate andmed on õiged.
3.1.6. Juhul, kui kliendil tekib Broneerimiskeskkonnas Tellimuse esitamisel või maksekeskkondades tasumisel probleeme, võib Klient Tellimuse esitada ka reisikonsultandi kaudu. Sellisel juhul aitab reisikonsultant e-posti ja telefoni vahendusel Kliendil täita Tellimuse andmed, tutvustab Teenuseosutaja lepingutingimusi ja Travely Tingimusi ning väljastab Tellimuse eest tasumiseks arve. Klient kinnitab Tellimuse andmete õigsust e-kirja teel ning tasub arve. Arve tasumisega kinnitab klient nii Tellimuse andmete õigsust kui Teenuseosutaja lepingutingimustega ja Travely Tingimustega nõustumist.
3.1.7. Travely ei vastuta Broneerimiskeskkonnas vigaselt sisestatud andmete ja Kliendi tegelikule soovile mittevastava Tellimuse esitamise eest. Samuti ei vastuta Travely olukorra eest, kus Klient ja/või Tellimuses nimetatud reisijad ei saa mistahes põhjusel reisida ja/või siseneda sihtriiki.
3.1.8. Pärast tasumist maksekeskkonnas tuleb kliendil vajutada lingile 'Tagasi kaupmehe juurde'.
3.1.9. Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab Travely kliendile automaatse e-kirja. NB! Automaatne e-kiri ei ole Tellimuskinnitus ja sellega ei ole veel Reisileping sõlmitud.
3.1.10. Kui Klient avastab pärast arve tasumist, kuid enne Tellimuskinnituse väljastamist Tellimuses vea või puuduse, teavitab Klient sellest Travelyt viivitamatult. Enne Tellimuskinnituse väljastamist on viga või puudust võimalik parandada.
3.2.1. Travely saadab Kliendile e-posti teel Tellimuskinnituse hiljemalt 72 tunni jooksul alates arve tasumisest.Klient kinnitab Reisiteenuse arve tasumisel, et on nõus Tellimuskinnituse saamisega elektrooniliselt e-posti teel ning ei soovi Tellimuskinnitust paberil.
3.2.2. Travelyl on õigus loobuda Tellimuse täitma hakkamisest ja Reisilepingu sõlmimisest, teavitades sellest Klienti e-posti teel Tellimuskinnituse saatmise asemel koos loobumise põhjusega (näiteksTeenuseosutaja loobumine broneeringu kinnitamisest, Reisiteenuse kohad on läbi müüdud vms). Juhul, kui Travely loobub Tellimuskinnitusest ja Reisilepingu sõlmimisest, tagastatakse Tellimuse esitamisel makstud raha Kliendile viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, millelt Tellimuse eest tasuti.
3.2.3. Tellimuskinnituse saatmisel loetakse Reisileping sõlmituks. Kliendi Tellimus koos arve tasumisega ning Tellimuskinnitus loetakse Kliendi ja Teenuseosutaja vahel sõlmitud siduva Reisilepingu osaks.
3.2.4. Tellimuskinnituse kättesaamisel peab Klient kohe uuesti kontrollima reisijate nimede, kuupäevade ja teiste oluliste andmete õigsust ja vastavust Tellimuse esitamisel sisestatud andmetele (vt Tingimuste p 3.1.5.). Travely või Teenusepakkuja põhjustatud tehnilised vead või puudused, millest Travelit on teavitatud viivitamatult pärast Tellimuskinnituse saatmist, kõrvaldatakse. Hilisem vigade või puuduste kõrvaldamine ei ole reeglina võimalik või sooritatakse lisatasu eest.
3.2.5. Kui Kliendile väljastatud Tellimuskinnitusel on mistahes viga või puudus, mille on põhjustanud Kliendi tegevus või tegevusetus, on Tellimuskinnitust ja sõlmitud Reisilepingut võimalik muuta ainult Reisiteenuse muutmise või uue Reisiteenuse soetamise kaudu. Muudatuse võimalused ja maksumus tehakse eraldi kindlaks vastava Teenusepakkuja lepingutingimuste alusel. Sellisel juhul kohustub Klient tasuma kõik muudatusega ja/või uue Reisiteenuse ostuga kaasnevad lisatasud.
3.2.6. Pärast Tellimuskinnituse saamist on selle muutmise ja tühistamise võimalused piiratud. Teenuseosutaja Reisiteenuse muutmise ja tühistamise tingimustega tutvub klient hiljemalt enne Reisiteenuse arve tasumist. Vajadusel selgitab muutmise ja tühistamise võimalusi Kliendile Travely reisikonsultant. Klient esitab Reisiteenuse muutmise või tühistamise soovi e-kirja teel või kasutajana Broneerimissüsteemis. Muutmine või tühistamine toimub üldjuhul tasu eest, kui Teenusepakkuja pole määranud teisiti.
3.2.7. Travely teeb Tellimuskinnitused ja muud reisidokumendid Kliendile kättesaadavaks e-kirja teel.
3.2.8. Travely’l on õigus jätta Kliendi korraldus täitmata ja Tellimuskinnitus ühepoolselt ja etteteatamata tühistada, kui Klient ei täida tasu maksmise kohustust või kui klient on oluliselt rikkunud Tingimusi.
3.3.1. Reisilepingutest taganemine on Kliendi jaoks alati võimalik, kuid toimub Teenusepakkuja hinnakirja alusel reeglina tasu eest. Selle põhjuseks on, et Reisiteenuse puhul toimub teenuse osutamine kindlal ajal ja eeldab teatud vahendite broneerimist ning Travely ja/või Teenusepakkuja poolt Kliendi eest ettemaksete tegemist, mida tagasi pöörata võib olla keeruline või võimatu.
3.3.2. Tarbijal ei ole Reisilepingute puhul üldjuhul võlaõigusseaduses sätestatud Tarbija õigust taganeda lepingust tasuta ja põhjust avaldamata 14 päeva jooksul (edaspidi Tarbija taganemisõigus). Selle reegli suhtes võib erisusi tuleneda Teenusepakkuja lepingutingimustest.
3.3.3. Tarbija taganemisõigus puudub alati, kui Reisiteenus osutatakse teatud tähtpäevaks või teatud tähtaja jooksul või kui lepingu sõlmimine tähendab teatud vahendite broneerimist ja leping sõlmitakse järgmiste teenuste osutamiseks: Reisijaveoteenus; majutusteenus; eluruumi kasutamine; mootorsõiduki kasutamine; toitlustamine; reisi- ja pagasikindlustus või vaba aja veetmise teenus.
3.3.4. Juhul, kui Reisiteenust ei osutata teatud tähtpäevaks või lepingu sõlmimine ei eelda teatud vahendite broneerimist (nt Kinkekaart), siis on Tarbijal on õigus taganeda lepingust tasuta ja põhjust avaldamata 14 päeva jooksul alates lepingu sõlmimise (Kinkekaardi arve tasumise) päevast. Tarbija kaotab taganemisõiguse, kui ta asub Kinkekaarti kasutama sh. edastab Kinkekaardi kasutamise soovi koos Tellimusega ja saab kätte Reisiteenuse Tellimuskinnituse, millega on määratud kindlaks Reisiteenuse osutamine teatud tähtpäevaks või teatud tähtaja jooksul või teatud vahendite broneerimine. Tarbija taganemisõiguse kasutamiseks tuleb saata selge tahteavaldus Travely e-posti aadressile reservation@travely.ee.
3.3.5. Travelyl on õigus Reisilepingust taganeda Teenusepakkuja lepingutingimustes sätestatud alustel, kui Klient rikub Teenusepakkuja lepingutingimusi või esinevad muud Reisilepingust taganemise alused. Kui Travely taganeb Reisilepingust Kliendi rikkumise tõttu, kohaldatakse Teenusepakkuja lepingutingimustes sätestatud tingimustel leppetrahvi või arvatakse Kliendi poolt Reisiteenuse eest tehtud ettemaks või maksed osaliselt või täielikult Teenuseosutaja mõistliku hüvitise katteks.
3.4.1. Klient kannab vastutust nõuetekohaste reisidokumentide olemasolu eest. Travely ja Teenusepakkujadeeldavad, et Kliendil, sh ka Tellimuses nimetatud alaealisel isikul, on olemas reisidokumendid (pass, isikutunnistus, viisa, vaktsineerimise tõend) nii sihtriigi kui ka transiitriikide jaoks.
3.4.2. Kliendi soovil selgitab Travely reisikonsultant üldisi reisidokumentide- ja tervisenõudeid, kuid ei võta vastutust nende nõuete edasise kehtivuse osas, kuivõrd need võivad etteteatamata muutuda.
3.4.3. Erinevate riikide kodanikel võivad olla erinevad nõuded viisadele ja reisidokumentidele.
3.4.4. Sihtkoha riigi ainupädevuses on otsustada isiku lubamine või mittelubamine riiki, seda isegi juhul, kui isikul on kõik vajalikud dokumendid riiki sisenemiseks.
3.4.5. Eesti kodanikud saavad lähemat informatsiooni reisidokumentide ja välisriikidesse sisenemise tingimuste kohta Välisministeeriumi kodulehelt http://www.vm.ee and https://reisitargalt.vm.ee/.
3.4.6. Teatud riikidesse sisenemiseks tuleb reisijatel tõendada vaktsineerimiskuuri läbimist. Samuti on soovitatav tutvuda reisimeditsiinilise nõustamise võimalustega https://www.vaktsineeri.ee/en/travel-vaccination.
3.4.7. Travely soovitab Kliendil sõlmida kindlustusandjaga reisikindlustuse leping, mis katab lepingust taganemise kulud või Kliendi ja kaasreisijate abistamise kulud, sealhulgas lähtekohta tagasireisi kulud õnnetuse, haiguse või surma korral. Kliendi soovil selgitab Travely reisikonsultant kindlustuslepingu sõlmimise võimalusi.
3.5.1. Travely vastutab Reisiteenuse müügi nõuetekohase korraldamise ja vormistamise eest ning Teenusepakkuja poolt ettenähtud teabe edastamise eest Kliendile.
3.5.2. Klient vastutab Tellimuses esitatavate andmete õigsuse eest. Klient on teadlik, et valeandmete esitamine võib kaasa tuua Teenusepakkujate kahjunõuded Travely vastu. Travelyl on õigus nõuda vastavate kahjunõuete katteks hüvitust Kliendilt.
3.5.3. Travely ei vastuta Teenusepakkuja Reisilepingust tulenevate kohustuste täitmise eest, sh, kuid mitte ainult, Teenusepakkuja antud müügilubaduste sisu ja kehtivuse eest. Travely ei vastuta ka juhul, kui Teenusepakkuja taganeb oma müügilubadusest või muudab Reisiteenuse hinda või tingimusi mis tahes ajahetkel. Samuti ei vastuta Travely juhul, kui Teenusepakkuja otsustab etteteatamata peatada või lõpetada Reisiteenuse müügi ja/või osutamise.
3.5.4. Kliendi ja Travely vahelistele õigussuhetele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigusakte, kohtuvaidlused alluvad Harju Maakohtule.
3.5.5. Kliendi ja Teenusepakkuja vahelistele õigussuhetele kohaldatakse Teenusepakkuja määratud riigi õigusakte ja riikidevahelisel teenuse osutamisel ka rahvusvahelise õiguse sätteid.
3.5.6. Eesti Vabariigi õiguse kohaldamisel on Kliendil ja Tarbijal õigus tugineda võlaõigusseaduses sätestatud õiguskaitsevahenditele (nõuda kohustuse täitmist; oma võlgnetava kohustuse täitmisest keelduda, nõuda kahju hüvitamist, taganeda lepingust või öelda leping üles, alandada hinda, rahalise kohustuse täitmisega viivitamise korral nõuda viivist).
3.6.1. Reisilepingu täitmisel ilmnenud puudusest kohustub Klient Travelyt või Teenusepakkujat viivitamatult teavitama. Edasiste vaidluste vältimiseks tuleks teavitus teha vähemalt e-kirja või muu taasesitamist võimaldava sõnumivahetuse teel. Travely edastab teabe viivitamatult Teenusepakkujale. Reisi sihtkohas teavitab Klient ilmnenud puudusest Teenusepakkuja kohapealset esindajat. Teenusepakkuja teavitamisel tuleb järgida ka Teenusepakkuja lepingutingimusi.
3.6.2. Kui reisi sihtkohas ilmnenud puudusele kohapeal lahendust ei leita, peab Klient esitama Travely’lekirjaliku pretensiooni niipea kui võimalik, kuid mitte hiljem kui 7 päeva jooksul reisi lõppemisest või ostetud Reisiteenuse osutamise lõppemisest, ning mitte hiljem kui 2 nädala jooksul rikkumisestteadasaamisest. Pretensiooni tähtajaks esitamata jätmisel loetakse Klient pretensiooni esitamise õigusest loobunuks. Kirjalik pretensioon tuleb saata Travely e-postile: tagasiside@travely.ee või postiaadressile Kai 1, 10111 Tallinn. Pretensioonile tuleb lisada tõendid Reisilepingu rikkumise kohta ning võimalikku kahju tõendavad dokumendid.
3.6.3. Vaidlused püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on Tarbijal õigus pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametisse aadressil Endla 10a, 10142 Tallinn või e-postil: info@ttja.ee
3.7.1. Tellimuse esitamisega annab Klient Travelyle nõusoleku oma isikuandmete töötlemiseks eesmärgiga korraldada Reisilepingu sõlmimist ja täitmist (vt Privaatsustingimused link). See kehtib ka Kliendi registreerimisprotsessi ja Broneerimissüsteemi puudutavate süsteemiteadete kohta. Klient nõustub, et isikuandmete edastamine kolmandatele isikutele sh. Teenusepakkujale ja/või isikutele, kes on seotud temale Reisiteenuse osutamisega, on lubatud, kuid see võib toimuda ainult õigusaktides sätestatud viisil. Klient on teadlik oma õigustest saada igal ajal infot enda kohta kogutud isikuandmete ja nende kasutamise eesmärgi kohta; infot, kellele on isikuandmeid edastatud; nõuda ebaõigete andmete parandamist; andmete töötlemise lõpetamist ja kustutamist, kui see on kooskõlas õigusaktidega
Majutusteenuse eritingimused
1. Majutusteenuste tellimisele Travely kaudu kehtivad lisaks Travely Tingimustele järgmised eritingimused:
Hotellide klassifikatsioonisüsteem erineb riikide ja piirkondade kaupa. Sama tasemega hotellide tähistamiseks kasutatakse eri riikides erinevaid nimetusi ja tähiseid. Hotellide hinnangu andmisel lähtutakse tubade arvust, suurusest, sanitaarsetest tingimustest ja hotelli poolt pakutavate teenuste hulgast. Ometi võivad ka sama kategooria hotellid erinevates riikides olla väga erineva tasemega.
Reeglina annavad hotellid kliendile toa üle (check-in) kell 14.00–18.00. Kui Kliendi reisiplaanis on ette näha hotelli saabumine pärast kella 18.00, tuleb sellest Travelyt teavitada. Travely teavitab vastavalt hotelli. Vastasel korral käsitleb hotell juhtumit kohale mitteilmumisena (no-show), tühistab broneeringu ja reeglina esitab trahviarve. Tubade loovutamine (check-out) toimub olenevalt hotellist kella 11.00-st kuni 13.00-ni. Hiline lahkumine on võimalik vaid vabade tubade olemasolul ning võib olla lisatasu eest.
Soovitame probleemide ja puuduste ilmnemisel koheselt teavitada hotelli vastuvõttu. Hotellis viibimise ajal ilmnenud probleeme ja puudusi, mida oleks saanud lahendada hotelli õigeaegse teavitamisega, tagantjärgi ei hüvitata. Kui probleemile või puudusele hotellis mõistliku aja jooksul lahendust ei leita, peab Klient viivitamata teavitama Travelyt. Klientide teated registreeritakse ning hilisemal kaebuse lahendamisel on õigeaegse teate esitamine määrava tähtsusega.
Pretensiooni majutusteenuse puuduse kohta on Kliendil õigus esitada 7 päeva jooksul alates majutuse lõpukuupäevast. Hilisemaid pretensioone võidakse (sõltuvalt majutusteenuse osutaja teenusetingimustest) mitte vastu võtta.
Hotellid nõuavad tagatiseks krediitkaarti (selle puudumisel ka sularaha deposiiti). See on eelkõige kohapealsete kulude katteks, nt minibaar, tasulised TV-kanalid ja võimalikud kahjunõuded Kliendi vastu (nt hotellitoa kahjustamise eest). Hotell võib broneerida krediitkaardilt teatud summa, mis vabastatakse peale hotellist lahkumist.
Majutusteenuse tellimisel aktsepteerib klient kõiki hotelli teenusetingimusi ning annab nõusoleku järgida hotellis kehtestatud käitumisreegleid. Tellitud majutusteenuse muutmisele ja tühistamisele kohalduvad konkreetse hotelli lepingutingimused, mh tuleb arvestada muutmisele ja tühistamisele kohalduvate tasudega.
Mitmetes riikides, mh sõltuvalt majutusasutuse liigist ja hotellis viibimise ööde arvust, kohaldatakse hotellimajutusele turismimaksu. Reeglina ei sisaldu turismimaks majutusteenuse hinnas ja Kliendil tuleb selle eest sihtkohas eraldi tasuda majutusteenuse osutajale.